dag 5 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Monique Hoefmans - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Monique Hoefmans - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag was de dag begonnen met regen maar daar had ik niet veel last van laatste dag uitslapen was rond 10 uur wakker. Ff rustig aan gedaan rond gelopen veel winkels bekeken. Had niks kunnen vinden wat een normale prijs had. Toen naar hline gegaan, dat is waar vroeger het spoor liep en verhoogt is, nu kun je er overheen lopen. Chocolade mousse taart op en heb uit eindelijk 3 jurkjes gekocht. Ff verse pizza gegeten en een massage gepakt voor voeten en body. Moet morgen fit voor de dag komen en 13 dagen geen last krijgen. Het kan zijn dat ik niet elke dag kan schrijven, maar zal mijn best doen

• 17 September 2014 - 11:17

Ma & Pa:

Hallo Mootje,

Veel gezien in een paar dagen ,nu kan de rondtoer beginnen,lekker chocotaart zo te zien ,ben je nog naar een theater geweest??
    Veel plezier daar en mooi weer .

dikke kus Pa & Ma

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

USA & Canada

Op 11 september begin mijn reis van USA & Canada.
1 nachtje in hotel bij Schiphol.
In de ochtend de volgende dat de vlucht naar NY.
5 dagen NY, daarna rondreis van Topdeck 13 daagse jongeren rondreis USA & Canada.

Rondreis dagindeling

Dag 1: Washington, D.C.
De rondreis begint in New York, we reizen langs de beroemdste metropool ter wereld richting de Amerikaanse hoofdstad Washington D.C. met onderweg een korte stop in Philadelphia. We bezoeken populaire attracties zoals de Liberty Bell en de Independence Hall. Na het verlaten van Philadelphia gaat de reis naar de bestemming van vandaag Washington D.C. waar je in de avond een rondleiding maakt langs de verlichte monumenten.

Dag 2: Washington, D.C.
Vandaag heb je een volledige dag om Washington te ontdekken. De meerderheid van de beroemdste monumenten zijn gericht op de National Mall. Veel bezienswaardigheden hebben te maken met het verleden van Amerika zoals de torenhoge Washington Monument en de sobere Lincoln Memorial die gebouwd werden ter ere van de meest bekende presidenten, George Washington en Abraham Lincoln. In dit gebied vind je een aantal interessante musea over kunst en wetenschap en het bekende Holocaust museum. In de avond gaan we naar Georgetown waar fantastische restaurants zijn gelegen en waar je prima kunt stappen.

Dag 3: Harrisburg, Pennsylvania
We verlaten vandaag Washington D.C. en rijden via Lancaster en Amish land richting Harrisburg. In Amish stoppen we voor een bezoek aan de Amish Farm waar we een presentatie krijgen over de unieke levensstijl van de bewoners van het gebied. Hierna gaat de rit verder naar Harrisburg waar we overnachten.

Dag 4: Niagara Falls, New York
Deze dag vervolgen we de reis naar de Appalachian Mountain region. Onze eerste stop is bij Finger Lakes, een reeks van smalle meren in de vorm van vingers. Hier liggen ook wijnhuizen waar we genieten van heerlijke wijnen. We komen aan bij één van de ongelooflijke natuurlijke wonderen van de wereld, Niagara Falls. Drie spectaculaire watervallen met elk hun naam(Horsshoe Falls, American Falls, Bridal Veil Falls) ’s nachts is het schitterend verlicht door gekleurde lampjes.

Dag 5: Toronto, Ontario
We starten de dag met een tocht naar de spectaculaire watervallen van Niagara Falls. Het is één van oudste attracties van Noord-Amerika. We maken een boottocht tot aan de voet van de watervallen waarbij je werkelijk verbaasd zult zijn van dit natuurwonder. Na het bezoek aan de watervallen trekken we de grens over naar Canada richting Toronto, een stad die de perfecte balans biedt met haar stedelijke groene omgeving.

Dag 6: Toronto, Ontario
Je hebt vandaag de hele dag de tijd om Toronto te verkennen. Deze stad is een diverse en liberale wereldstad, de helft van de bewoners zijn geboren buiten Canada met als resultaat dat je veel Chinese, Italiaanse en Griekse gemeenschappen zult zien. Toronto is modern en zit vol met gezellige restaurants, winkels van topklasse en fantastische galeries en musea. ’s Nachts heb je de kans om het spetterende nachtleven op te zoeken.

Dag 7: Montreal, Quebec
Vandaag reizen we richting het oosten naar de stad Montreal. Onderweg merk je de Franse invloed van dit gebied aan de verkeersborden met Franse tekst. De Fransen veroverden de stad in de 16e eeuw als eerste, een 200 jaar later kwamen de Britten. Je zult dit merken in de stad waar de mensen zowel Engels als Frans spreken, op het platteland is dit enkel Frans.

Dag 8: Montreal, Quebec
Montreal is een levendige stad met Europese invloeden, vooral uit Frankrijk. Dit wordt duidelijk in cafés en restaurants waar je een combinatie van Frans-Canadese gerechten kunt bestellen. De lokale reisleiding begeleid je door de stad tijdens een mooie wandeltocht. Een optionele kroegentocht kan geboekt worden om het bruisende nachtleven te ontdekken.

Dag 9: Quebec City, Quebec
We starten de dag met de reis naar Quebec City, bekend als één van de mooiste steden van Noord-Amerika en de enige ommuurde stad ten noorden van Mexico in heel Amerika. Quebec City is gelegen op een klif die uitkomt boven de St. Lawrence rivier. In de binnenstad vind je interessante geplaveide straatjes met leuke winkels en charmerende restaurants.

Dag 10: Quebec City, Quebec
Je hebt deze dag de tijd om Quebec City zelf te ontdekken en je te verdiepen in de geschiedenis en cultuur van de stad. Ga naar de wijk St. Jean Baptiste en ’s nachts naar de Grand-Allee. ’s Avonds verkennen we de 400 jaar oude geschiedenis van Quebec City met een Ghost tour.

Dag 11: Boston, Massachusetts
Vandaag verlaten we Canada weer in de richting van Amerika en komen we na een lange rit aan in Boston, een stad die nauw verbonden is met de Amerikaanse revolutie en de onafhankelijkheid.

Dag 12: Boston, Massachusetts
Je hebt een volledige vrije dag om de fascinerende stad Boston te verkennen. Ontdek de rijke geschiedenis die heeft geleid tot de breuk met Groot-Brittannië. Je kunt wandelen langs de Freedom Trail die langs de 16 historische monumenten gaat. Anders bezienswaardigheden zijn de Proost bar en het honkbal heiligdom van Fenway Park, de thuisbasis van de Boston Red Sox. In de avond kan je genieten van een lokale show of breng je een bezoek aan Faneuil Hall, een populaire indoor/outdoor winkelcentrum.

Dag 13: New York City, New York
Op de laatste dag gaat de reis terug naar New York via Mystic, een schilderachtige stad.