Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Hoefmans - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Hoefmans - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 Juli 2010 | Australië, Cairns

dag1 Lichfield National Park, dit is een park met veel natuur, watervallen en je kan er gelukkig zwemmen. We zijn naar de Florence Falls en Wangi Falls gewest. We hebben termietenheuvels gezien en we zijn in Adelaide River naar Charlie de Buffelo geweest (van crodile dundie). In de avond naar MT Bundy gegaan voor onze overnachting. Dit is een oude boerderij.

Dag2 We zijn naar Kakedu gereisd en hebben we een wildlife cruise gemaakt op de corroboree Billalong. We hebben kleine krodoillen gezien en veel vogels. We zijn later naar Ubirr Rock geweest voor een aantal rots tekeningen te bewonderen. Tegen de avond gingn we naar onze slaap plaats, dat was een camping we sliepen daar in een vaste tent..

dag3 We zijn naar Kakedus Nourlangie Rock geweest voor meer rots tekeningen. We zijn daarna naar Bowali Visitor's Information centre geweest, dit is een soor tmuseum die uitleg geeft over het park hoe zo geworden is door de aboritionals. In de middag zijn we naar een waterval geweest om te kunnen zwemmen, we moesten eerst een berg beklimmen van een half uur.

dag4 Vanochtend hebben we weer watervallen gezien in Edith Falls en we konden daar ook zwemmen. We hebben ook een boottocht gemaakt op de Nitmiluk National Park. We zagen daar hoge kliffen van 70m hoog. Ook zagen we at krokodillen en een paar vogels. We sliepen in een lodge.

dag5 We zijn vroeg opgestaan, we gingen naar warm water (therminaal water) was 30 graden. Daarna hebben we 6 uur gereist om in Tentant Creek te komen. We zijn savonds uit eten geweest met de groep bij een chinees restaurant. Ik kreeg ander eten omdat het eten gekookt werd in notenolie.

dag6 We hebben vandaag weer een lange reis voor de boeg van 5 uur, naar Alice Springs. We zijn gestopt bij Devils Marbles, oud vliegveld(niet meer in gebruik). In Alice Springs aangekomen hebben we wat tijd om te winkelen, maar het is zondag en bijna alels is dicht.

dag7 We gaan nu eerst naar de kamelenboer. Daar kun je kameel rijden. We hebben gelucht bij Ayers Rock Airport. We zijn daarna naar de Rock Uluru geweest we hebben daar omheen gelopen. In de avond hebben we de zonsondergang gezien maar helaas zaten er wolken voor.

dag8 Vanochtend een vroege start voor de zons opkomst te zien bij Kata Tjuta. We hebben 2,5 uur rond gelopen om de 36 hoofden. In de middag hebben we hamburgers op die de leider gemaakt heeft. In de middag zijn we weer bijn een kamelen boerderij gestopt. Heb daar een australische hoed gekocht.

dag9 Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan en hebben we een wandeling gemaakt in de King Canyon. 3uur rond gelopen.

dag10 Het regent en de plannen zijn gewijzigd., We gaan vandaag naar het reptielen museum en daarna zijn we gaan shoppen.

dag11 Deze dag was een kee reen rustige dag, vandaag gaan we vliegen naar Cairns, maar omdat het een vrije dag is voor de australische mensen zijn weer de meeste winkels dicht.

dag12 Vandaag een keer lekker uitslapen, ik weet niet precies wat we vandaag gaan doen maar dat horen julie de volgende keer.