weer thuis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Monique Hoefmans - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Monique Hoefmans - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

15 April 2023 | Nederland, Eindhoven

Gisteren ochtend weer geland op Schiphol.

Szandor had mij opgehaald, wat ik heel erg lief vond. :)

Moest toch even wennen in Nederland. Wist niet meer dat het bijna weekend was en moest ook even de auto zoeken op het parkeer terrein waar ik net boodschappen had gedaan. Was een erg leuke vakantie. Japan is een vreemd land voor ons. Voor hun zelf niet, misschien vinden ze juist ons heel erg vreemd.

Als ik er op terug kijk vond ik het buigen steeds heel apart, maar heb me die gewenning maar daar gebruikt.

Voor al in de trein vond ik het wel grappig de conducteur, hij liep uit zijn hokje, dan gaat hij in het midden staan, buigt hij, dan loopt hij langs de mensen, knikt hij bij iedereen en zegt wat in het Japans. Op het einde van de deur draait hij zicht om buigt hij, later loopt hij terug en doet hij dit ritueel nogmaals, onze rit duurde 45 minuten. Hij deed dit zo 3 maal.

Ook in de winkels buigen ze steeds bij binnenkomst.

Bij 2 restaurant toen we weg gingen, werden we door heel het personeel totziens gezegd. Erg grappig. Overals was er wel weer aparte dingen die je bij ons niet ziet.

Ramen automaat kast, waar je heel de dag ramen uit kan halen of vlees automaten, waar het vlees gebakken eruit kwam.

We hebben veel kunnen genieten van de Sakura. 2,5 week lang, in Kyoto was het nog net op het randje, maar in Tokio was alle Sakura bomen kaal. Daar bloeide de Azalia bomen ook erg mooi.

Ik vind zelf Tokio een minder leuke stad. Heel erg modern, terwijl Kyoto veel het oude wijken heeft wat Tokio helemaal niet heeft. We hebben veel steden bezocht en elke stad heeft zijn charme.